pl gb
2019-10-11 08:53:00

Konferencja HR Toolbox

Zapraszamy serdecznie 21 listopada 2019 r. do Technoparku Pomerania na konferencję dla nowoczesnych HRowców.  Uznani eksperci i młodzi debiutanci podzielą się z Wami wiedzą, doświadczeniem i odmienną perspektywą, a zdobyte podczas konferencji umiejętności i poznane narzędzie pozwolą zaprojektować zmiany w Waszych organizacjach. Omówimy projekt HRowy jakim jest pełen proces od onboardingu nowego pracownika, poprzez mentoring aż do offboardingu i exit interview.   

Konferencja dzieli się na trzy etapy – prelekcji na temat błędów w projektach HR oraz rekrutacji młodych pracowników, panel dyskusyjny ekspertów do spraw rekrutacji i młodego pokolenia na rynku pracy oraz warsztatów z wykorzystaniem narzędzi do pracy w projektach HR.

Nie popełniaj tych 3 błędów robiąc projekty w HR

Zarządzanie projektami jest proste. W teorii. W praktyce okazuje się, że jednak wcale nie jest takie łatwe. Przełożenie świetnego pomysłu na rzeczywistość potrafi być drogą przez mękę bez gwarancji sukcesu. Okazuje się, że są metody, które pozwalają te szanse znacząco zwiększyć, albo pozwolić na zorientowanie się, w co nie ma sensu inwestować czasu i energii. Zapraszam Cię na nie-wykład. To będzie interaktywna gra, w czasie której zmierzysz się z projektem. I przy okazji poznasz triki i techniki, dzięki którym nie wpakujesz się w problemy.

Przyjrzymy się najczęściej popełnianym błędom w trakcie realizowania projektów przez HR, sposobom radzenia sobie z nimi, jak przejść od „centrum kosztów” do partnera dla biznesu oraz…  Jak dobrze zaczynać swoje projekty.

Mariusz Kapusta - ekspert, praktyk i pasjonat zarządzania projektami. Na jego ponad 17 lat doświadczenia składa się prowadzenie międzynarodowych projektów dla Procter & Gamble, szkolenie managerów globalnych korporacji oraz prowadzenie projektów łączących IT, a także wykorzystanie gier w biznesie i zarządzanie firmą. Wykłada zarządzanie projektami na Politechnice Warszawskiej oraz prowadzi program „Zarządzanie Projektami w Praktyce” dla studentów MBA Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Jako członek zarządu Fundacji Spartanie Dzieciom realizuje projekty charytatywne i pełni rolę mentora dla wolontariuszy. Pasjonuje go upraszczanie zarządzania projektami. Autor książki „Zarządzanie projektami krok po kroku”. Twórca metody 12 pytań KISS PM®, dzięki której zarządzanie projektami nie jest trudne.

Piękni dwudziestoletni idą do pracy

„Nie da się ukryć, że jesteśmy wychowani w czasach, rozwoju technologii, laptopów, tabletów, telefonów komórkowych, a nasz wzrok na ulicach przyciągają bilboardy z kolorowymi neonami.

Zamiast standardowego budzika, czy zegarka na naszych szafkach nocnych leżą smartfony z funkcją budzika. A pierwsze co robimy po przebudzeniu się, to sprawdzenie Instagrama i Facebooka” - mówi Alicja Szwed.

Zatrudniając się w organizacji, jedną z ważniejszych rzeczy na których nam zależy, to możliwość rozwoju, wspinania się po szczeblach kariery. Po studiach jesteśmy dalej głodni wiedzy i chcemy mieć pewność, że nasza wiedza i kreatywność nie zatrzyma się na pewnym poziomie, tylko zostanie odpowiednio szlifowana i wykorzystana. Jako że jesteśmy wychowani w czasach rozwoju technologii interesują nas nowinki techniczne, chcemy mieć dobre zaplecze: laptop, komputer, telefon.

Gdzie szukać więc potencjalnego kandydata z pokolenia „Z”? A raczej gdzie firmę znajdzie i dostrzeże kandydat?

Alicja Szwed - studentka drugiego roku zarządzania na Uniwersytecie Szczecińskim, ze specjalizacją zasobów ludzkich. Odbywała praktyki w szczecińskiej korporacji jako HR business partner. Brała udział w projekcie budującym zaangażowanie pracownika. Kolekcjonuje doświadczenia i systematycznie uzupełnia swój profil na LinkedIn.

Panel dyskusyjny rozwinie dwie prelekcje. Do prelegentów Mariusza Kapustki i Alicji Szwed dołączą Katarzyna Kunowska i Wojtek Kozicki.

Katarzyna Kunowska - Od 9 lat związana z branżą IT. Specjalistka ds. HR w szczecińskim software housie Consileon Polska. Na co dzień zajmuje się rekrutacją specjalistów IT, działaniami z obszaru Employer Branding’u oraz marketingiem rekrutacyjnym. Jako członkini zarządu Fundacji JAVIPS współorganizuje konferencję dla ekspertów programowania w Javie w Szczecinie.

Wojtek Kozicki - prezes inProjects, które niebawem obchodzić będzie swoje 10-lecie. „Wciąż pracują z nami osoby, które dołączyły do inProjects na samym początku i mijają im kolejne rocznice w zespole. Dlaczego ludzie chcą z nami pracować? Czego nauczyliśmy się przez te lata? I dlaczego w czasie rekrutacji nie prosimy o CV? O tym z radością opowiem!

Onboarding marzeń

Pierwsze dni pracownika w nowym miejscu pracy są zawsze stresujące. Dzięki przyjaznemu onboardingowi zdejmujemy z pracownika niepotrzebny stres. Podczas warsztatu zrobimy burzę mózgów i wymyślimy idealny onboarding. Weźmiemy pod uwagę realia w waszych organizacjach i pomyślimy jak to zrobić, żeby nowy pracownik dobrze się czuł od pierwszych chwil w nowym miejscu. Dzięki wymianie doświadczeń każdy wyciągnie z warsztatu coś dla siebie.

Nina Pankiewicz – starszy specjalista ds. HR w home.pl - ukończyła Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny, uzyskując tytuł magistra inżyniera informatyki. Los jednak chciał, że po krótkiej przygodzie na stanowisku konsultanta ds. domen w firmie AZ trafiła do firmy Arvato, gdzie objęła stanowisko trenera. Niezbędną wiedzę zyskała, kończąc Akademię Trenera w Wyższej Szkole Bankowej. W roku 2015 zasiliła swoją energią firmę home.pl, w której pracuje do dzisiaj. Do obowiązków Niny należą m.in. szkolenie nowych pracowników, dbałość o sprawny onboarding, nadzór nad komunikacją wewnętrzną i – jak sama mówi – troska o pracowników Najprawdopodobniej pierwsza osoba na świecie, która skompletowała w mazakach pełną paletę kolorów Pantone.

Exit interview – ostatnia prosta współpracy – zbędny wysiłek czy istotny element offboardingu?

Czy wiesz, że 90% firm z listy Fortune 500 przeprowadza exit interview? Niestety tylko 40% postrzega tą praktykę, jako przynoszącą korzyści. Dlaczego tak jest? Skąd rozbieżności w samej praktyce exit interview i dlaczego zdecydowana większość informacji pozyskanych w ten sposób nie znajduje swojego zastosowania w biznesie?

Warsztat zawiera 3 istotne komponenty:

  1. Naukę, która stoi za offboradingowym exit interview - czyli co na ten temat mówią badania?
  2. Praktykę, czyli case study z życia wzięte – wnioski z wywiadów z firmami międzynarodowymi, giełdowymi, małymi i lokalnymi na temat tego, jak finiszować współpracę z pracownikiem, a jak na pewno tego nie robić.
  3. Naukę z praktyką, czyli zapraszam uczestników do poćwiczenia exit interview, stworzenia autorskiej ściągi do wykorzystania już przy najbliższej okazji.

Rozprawię się z kilkoma mitami na temat offboardingu, zdemaskuję kilka „prawd” wokół exit interview, wliczając w to formę i treść pytań, które warto, a których nie ma sensu zadawać.

Sedlak & Sedlak opublikował podliczenie kosztów, jaki poznosić może firma, która po 3 miesiącach pracy rozstaje się z pracownikiem, który zarabiał 3,5 tys. PLN netto – jak myślisz, ile? Trzykrotność pensji? Dziesięciokrotność? Spory wydatek, ale nadal nie jest to jeszcze liczba, o której mówimy – okazuje się, że koszt takiej operacji może nawet przekroczyć 90 tys. PLN!!!! Może warto zastanowić się wtedy, co takiego stało się, że ponosimy takie koszty? A może nie warto się zastanawiać, tylko zrobić wywiad, poszukać autentycznych przyczyn, dowiedzieć się co takiego dzieje się, że uciekają nam tak ogromne pieniądze? Nie sądzę, aby stać nas było na gdybanie i domniemywanie. Warto wiedzieć na pewno, a warsztat poświęcony jest osobom, które chcą dowiedzieć się, jak to robić sprawnie, sensownie i zapobiegając kolejnym, potencjalnym stratom.

Kamila Pępiak-Kowalska - Zawodowo politolog, ekonomista, pedagog, behawiorysta. Od 2002 roku trener biznesu, w 2015 roku została partnerem i trenerem FRIS®, Coach PCC ICF, certyfikowany Mentor, ATE (British Council), Leadership Solution Associate w Center for Creative Leadership, Internationally Certified user of Thomas International's Trait Emotional Intelligence Questionnaire (TEIQue).  Aktywnie uczestniczy w rozwoju potencjału kadry menadżerskiej oraz pracowników wyższego szczebla. Łączy teorię z praktyką – na co dzień pracując ramię w ramię z firmami krajowymi i międzynarodowymi, konsultując osoby publiczne, prowadząc warsztaty dla trenerów, konsultantów, menadżerów i pracowników HR.

Narzędzia do zarządzania projektami w HR

W trakcie warsztatu pokażę jak przy użyciu darmowych lub dostępnych dla każdego narzędzi można rozpocząć, zaplanować  i przeprowadzić projekt.

Wspólnie przejdziemy przez poszczególne etapy projektu korzystając z wybranych narzędzi. Zademonstruję na żywo jak przejść od pomysłu do realizacji.

Warsztat składać się będzie z 3 komponentów:

  1. Rozpoczynanie projektu – jak dobrze zacząć i zaprezentować projekt
  2. Planowanie projektu – harmonogram, tablice kanban
  3. Przeprowadzenie projektu – monitorowanie projektu, komunikacja

  

Co przynieść ze sobą?

Bilety

Deklaracja Dostępności

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies są niezbędne do prawidlowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszym Regulaminie w rozdziale Ochrona danych osobowych i polityka prywatności.