pl gb

Komunikaty prasowe

/ 24 gry w 48 godzin

Wieloosobowa gra „Flat World 3D”, w której gracze wzajemnie spychają się z planszy to zwycięski projekt drugiej edycji Gryf Game Jam – szczecińskich zawodów w tworzeniu gier komputerowych. Jej twórcami są Hubert Kordacz, Szymon Dudzik, Paulina Kakuba, Monika Dalach i Wojciech Posmowski.

W zawodach udział wzięło 80 osób, które w miniony weekend w Technoparku Pomerania tworzyły od podstaw własne gry komputerowe na zadany przez organizatora temat: „Płaska ziemia”.

 - Uczestnicy nie znali tematu przed rozpoczęciem zawodów. Po jego wylosowaniu z 30 propozycji mieli 48 godzin na wymyślenie i przygotowanie takiej wersji gry, którą można uruchomić i w nią zagrać – wyjaśnia Filip Mozol, jeden z organizatorów Gryf Jamu.

Zawodnicy mogli pracować w pojedynkę bądź zespołowo w wybranych przez siebie technologiach. Wśród uczestników pochodzących z całej Polski znajdowali się m.in. graficy, programiści, game designerzy czy dźwiękowcy. Przez dwa dni powstały łącznie 24 gry na różne urządzenia: komputery, smartfony czy okulary wirtualnej rzeczywistości.

Zwycięski projekt „Flat World 3D” wybrano w głosowaniu jury. Z kolei publiczność przyznała nagrodę grze „ARK” polegającej na logicznym łączeniu elementów, którą stworzyli Wiktoria Fruba i Mikołaja Dereszewski. Nagrodę specjalną przyznano Łukaszowi Zieniewiczowi za grę „Let’s fall”, w której ziemia jest płaska, a gracz musi dojść do jej krawędzi, pokonując po drodze przeszkadzających mu w tym agentów służb specjalnych. Jury wyróżniło tego zawodnika nie tylko za pomysł na grę i jego realizację, ale także za stworzenie od podstaw własnej konsoli do uruchomienia gry.

- Celem wydarzenia było nie tylko angażowanie młodych ludzi w tworzenie gier, ale także integracja środowiska, zdobywanie doświadczenia i kontaktów, które – mam nadzieję – zostaną na lata -  dodaje Filip Mozol.

Weekendowe zawody w tworzeniu gier komputerowych odbyły się w Szczecinie po raz drugi. Ich organizatorami byli Sebastian Senski, Filip Mozol, Oskar Kucharczyk i Damian Komorowski – pasjonaci tworzenia gier, którzy uczestniczyli wcześniej w podobnych wydarzeniach w innych miastach Polski.

- Tegoroczne gry prezentowały bardzo wysoki poziom. Jury miało twardy orzech do zgryzienia. W zawodach udział wzięli prawdziwi pasjonaci tworzenia gier, których z przyjemnością gościliśmy w Technoparku - wskazuje członek jury, Jakub Gibowski z Techoparku Pomerania, który był partnerem i gospodarzem wydarzenia.

Gryf Game Jam zorganizowano przy wsparciu Technoparku Pomerania,. Huuuge Games, Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, PlayWay, Fabryki Gier, Polbit Esport League, Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Byss Mobile, Games Operators, Akademii Sztuki w Szczecinie, Mediations Biennale Poznań, Zachodniopomorskich Szkół Kreatywnych, Szczecin Gaming House.

Deklaracja Dostępności

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies są niezbędne do prawidlowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszym Regulaminie w rozdziale Ochrona danych osobowych i polityka prywatności.