pl gb

Komunikaty prasowe

/ Pixel Legend wyróżniona w plebiscycie Równa Firma

Wyróżnienie w kategorii Innowacje Społeczne 2017 Plebiscytu Równa Firma otrzymała firma Pixel Legend. Tworzone przez nią technologie wykorzystujące wirtualną rzeczywistość m.in. pomagają przekuć wizualizacje architektów i projektantów w interaktywny spacer po przestrzeni (platforma Emb3d), ułatwiają pracę archeologom i etnografom dzięki analizie, opracowaniu i przedstawianiu trójwymiarowych materiałów archeologicznych (aplikacja Musee) czy umożliwiają turystom oglądanie w 3D dawnego wyglądu zwiedzanych miejsc (aplikacja Pastguide). Firma rozwija swoje rozwiązania w Technoparku Pomerania.

W plebiscycie Równa Firma nagradzane są zachodniopomorskie przedsiębiorstwa, które wyróżniają się w społecznej odpowiedzialności biznesu. Kapituła ocenia ich działalność pod kątem m.in. etycznych zasad, przejrzystej polityki czy dbałości o pracowników, kontrahentów, klientów, społeczności i środowiska. Kategoria Innowacje Społeczne obejmuje podejmowanie działań społecznych czy wdrażania nowych rozwiązań, których celem jest polepszenie jakości życia osób i społeczności. W  tym roku zwyciężyła w niej firma Pixel Legend, działająca w branży nowoczesnych technologii.

Jednym ze stworzonych przez nią rozwiązań jest platforma Emb3d, dzięki której architekci i projektanci mogą w prosty sposób przerabiać projekty 3D w interaktywny spacer po przestrzeni. Przeznaczona jest na smartfony, tablety, okulary wirtualnej rzeczywistości i interfejsy rozszerzonej rzeczywistości. W zeszłym roku firma pozyskała milion euro od prywatnego inwestora na jej rozwijanie - Obecnie architekci i projektanci przygotowują wizualizacje w formie obrazów, ewentualnie tworzą z tych obrazów filmy. Dzięki wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości będą mogli tworzyć trójwymiarową przestrzeń, co pozwoli poczuć skalę projektowanych pomieszczeń, przejść się po nich czy ocenić ich funkcjonalność – wyjaśnia Jan Filipowiak, prezes Pixel Legend.

Firma stworzyła także aplikację Pastguide będącą mobilnym wehikułem czasu. Można dzięki niej na tabletach i smartfonach oglądać w trójwymiarze dawny wygląd zwiedzanych miejsc - Aplikacja generuje obraz 3D, który zmienia się w czasie rzeczywistym, w miarę przemieszczania się użytkownika po zabytku. Obecnie dostosowujemy ją do potrzeb turystów, którzy będą mogli spacerować po wybranej trasie turystycznej, docierać do wyznaczonych miejsc dzięki wykorzystaniu GPS i oglądać ich trójwymiarowe wizualizacje z przeszłości przy użyciu smartfona, tabletu czy okularów wirtualnej rzeczywistości – tłumaczy Jan Filipowiak.

Rozwiązanie, które dotychczas wdrożono w Krakowie, zostało docenione w pierwszej edycji SME Instrument – inicjatywy, w ramach której Komisja Europejska przyznaje dofinansowanie ciekawym projektom IT małych i średnich przedsiębiorstw. Do udziału w pierwszej edycji programu zgłosiło się 900 firm z Europy, 70 z nich było z Polski. Pixel Legend jako jedyna polska firma znalazła się wśród 30 przedsiębiorstw, które otrzymały dofinansowanie.

Innym ciekawym rozwiązaniem firmy jest opracowywana obecnie aplikacja Musee, która umożliwi analizowanie, opracowywanie oraz przedstawianie trójwymiarowych materiałów archeologicznych. Pierwszym etapem prac nad technologią było zbieranie danych podczas wyprawy archeologicznej do Maroka. Polscy naukowcy, w tym archeolodzy i etnografowie z Uniwersytetu Szczecińskiego, poszukiwali tam średniowiecznej twierdzy Słowian. Firma Pixel Legend udostępniła im skaner 3D oraz kamerę rejestrującą obraz w 360 stopniach, co umożliwiło trójwymiarowe skanowanie obiektów i przestrzeni.

- Badania archeologiczne opierają się wciąż na dokumentacji analogowej, której przygotowanie jest żmudne i czasochłonne, a wykorzystywanie nowych technologii w postaci np. skanerów 3D jest nadal dla wielu instytucji zbyt kosztowne. Dlatego tworzymy narzędzie umożliwiające tanie, szybkie i sprawne skanowanie miejsca badań lub odkrytych zabytków w 3D i osadzenie zdobytych podczas wyprawy informacji w kontekście geograficznym i historycznym – wskazuje Filipowiak.

Do tegorocznej edycji plebiscytu Równa Firma zgłoszono 208 kandydatur. Po ich weryfikacji, ocenie przez kapitułę poddanych zostało 67 firm. Organizatorami plebiscytu są Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego i koło naukowe Biznes - Innowacje - Networking.

Deklaracja Dostępności

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies są niezbędne do prawidlowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszym Regulaminie w rozdziale Ochrona danych osobowych i polityka prywatności.