pl gb

Komunikaty prasowe

/ Znamy zwycięzców konkursu „Kodować każdy może”

Barbara Piela ze Szkoły Podstawowej nr 48 w Szczecinie, Paweł Jakubowicz ze Szkoły Podstawowej w Przeźmierowie i Aleksandra Ponikowska z Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Koszalinie zostali laureatami II Ogólnopolskiego Konkursu „Kodować każdy może”. W finałowych zmaganiach udział wzięło 32 uczniów szkół podstawowych z całej Polski, którzy wykonywali zadania konkursowe w Scratchu – języku do nauki programowania dla dzieci i młodzieży. Jednym z partnerów konkursu był Technopark Pomerania.

Celem konkursu jest popularyzacja nauki programowania wśród najmłodszych. - Najważniejsze jest to, żeby zaszczepić w dzieciach chęć nauki programowania, a przez to logicznego myślenia. Programując, dzieci mają możliwość stworzenia od początku własnych projektów, własnych aplikacji, a nie jedynie korzystania z już istniejących. Jest to dla nich nauka poprzez zabawę – mówi Anna Rakowska, nauczycielka z SP nr 48 w Szczecinie, pomysłodawczyni i organizatorka konkursu.

Pierwszym etapem konkursu są zdalne eliminacje, na które w tym roku nadesłano ponad 100 prac z całej Polski. Dzieci z klas 2-5 miały za zadanie stworzyć jednominutowe animacje komputerowe w języku Scratch na zadany temat, dzieci z klas 6 tworzyły w Scratchu przyrodnicze programy edukacyjne. Jury konkursowe składające się z pracowników Wydziału Informatyki ZUT z nadesłanych skryptów wyłoniło 32 prace finałowe w 3 kategoriach wiekowych: klas 2-3, klas 4-5 i klas 6.

Zmagania finałowe podzielono na dwie części. Tematyka pierwszego zadania nawiązywała do odbywającego się w tym roku w Szczecinie finału zlotu żaglowców The Tall Ship Races - uczniowie musieli wykazać się znajomością układu współrzędnych, indywidualnie rysując w Sratchu żaglowce. Stopnie trudności zadania były zróżnicowane w zależności od kategorii wiekowej. W drugiej części dzieci pracowały zespołowo – w każdej kategorii wiekowej wyłoniono dwa zespoły, które przez 10 minut pracowały nad projektami prezentującymi żywioły – wodę (klasy 2-3), ogień (klasy 4-5) i powietrze (klasy 6). W tej konkurencji oceny dokonywali zebrani na sali rodzice i nauczyciele, którzy głosowali na najlepszy projekt za pośrednictwem zdalnych pilotów.

W finale wyłoniono i nagrodzono po trzech laureatów w każdej kategorii wiekowej. W kategorii klas 2-3 I miejsce zdobyła Barbara Piela ze Szkoły Podstawowej nr 48 w Szczecinie, II miejsce Ignacy Kus ze Szkoły Podstawowej nr 16 w Szczecinie, III miejsce Anna Czurak z ZSO SP nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie. W kategorii klas 4-5 I miejsce zajął Paweł Jakubowicz ze Szkoły Podstawowej w Przeźmierowie, II miejsce Jakub Nowakowski ze Sportowej Szkoły Podstawowej nr 1 w Koszalinie, III miejsce Maja Małecka ze Szkoły Podstawowej nr 59 w Szczecinie. W kategorii klas 6 zwyciężyła Aleksandra Ponikowska z Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Koszalinie, II miejsce zajął Piotr Czurak z ZSO SP nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Stargardzie, a III miejsce Bartłomiej Kielczyk ze Szkoły Podstawowej w Przecławiu.

Zwycięzcy otrzymali atrakcyjne nagrody w postaci m.in. robotów (mBot, mBot Ranger, Ozoboty) XBOX, tabletów, drukarek, smartfonów i programów do nauki języków.

- Chętnie wspieramy takie inicjatywy, ponieważ nauka programowania powinna zaczynać się już na pierwszym etapie edukacji. To dla dzieci nie tylko bardzo przydatna współcześnie umiejętność, ale także pełna ciekawych wyzwań podróż w świat nowych technologii, która pobudza ich kreatywność oraz rozwija umiejętność analitycznego i logicznego myślenia – mówi Katarzyna Witkowska z Technopraku Pomerania, będącego partnerem konkursu.

Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa nr 48 w Szczecinie, patronat merytoryczny sprawuje Wydział Informatyki ZUT. Partnerami są Young Digital Planet, Magnetic Point, Consileon, Mobica, Technopark Pomerania, Edu-Sense, Microsoft, Rails Girls Szczecin, Klaster IT, Urząd Miasta Szczecin oraz Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 48. W tym roku konkurs uzyskał patronat Prezydenta Miasta Szczecina oraz Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty.

Deklaracja Dostępności

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies są niezbędne do prawidlowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszym Regulaminie w rozdziale Ochrona danych osobowych i polityka prywatności.