Prezesem Klastra IT ponownie została Katarzyna Witkowska – członkowie stowarzyszenia wybrali ją na to stanowisko już po raz piąty. Wiceprezesami zostali Marcin Kaczmarek z firmy Consileon oraz Marcin Szulga z firmy Asseco Data Systems. Na skarbnika klastra wybrano Marcina Skoniecznego z firmy Dige, sekretarzem stowarzyszenia ponownie został radca prawny Rafał Malujda. Klaster IT zrzesza obecnie ponad 80 firm informatycznych ze Szczecina i regionu, które współpracują ze sobą na rzecz rozwoju i budowania silnej marki regionalnej branży nowoczesnych technologii.
Polska otrzymała nagrodę Champion Catalyzer za największą liczbę partnerów włączających się w organizację Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. W tej kategorii nasz kraj wyprzedził 170 innych państw biorących udział w zeszłorocznych obchodach ŚTP. Rekordowa liczba 4100 partnerów przez tydzień zorganizowała w Polsce 4000 wydarzeń, w których udział wzięło 120 000 uczestników. Koordynatorem inicjatywy na Pomorzu Zachodnim jest Technopark Pomerania.
Ponad 20 projektów biznesowych i edukacyjnych zrealizowanych we współpracy z firmami IT oraz blisko 150 warsztatów, specjalistycznych szkoleń i wydarzeń branżowych, dzięki którym prawie 1000 osób podniosło swoje kwalifikacje zawodowe – tak w liczbach można podsumować 10-letnią działalność Klastra IT. Obecnie zrzesza on ponad 80 firm informatycznych ze Szczecina i regionu, które współpracują ze sobą na rzecz budowania i rozwoju silnej marki regionalnej branży IT.
Aż 7 z 29 projektów młodych naukowców prezentowanych dziś w Technoparku Pomerania podczas regionalnego etapu Konkursu Naukowego E(x)plory otrzymało akredytację do ogólnopolskiego finału w Gdyni. Wśród nich znalazły się 2 projekty uczniów ze Szczecina – Anny Aldony Paneckiej z Gimnazjum nr 10 oraz Krzysztofa Andrulonisa, Magdaleny Kubrak i Jakuba Lamorskiego z II Liceum Ogólnokształcącego.
Wyróżnienie w kategorii Innowacje Społeczne 2017 Plebiscytu Równa Firma otrzymała firma Pixel Legend. Tworzone przez nią technologie wykorzystujące wirtualną rzeczywistość m.in. pomagają przekuć wizualizacje architektów i projektantów w interaktywny spacer po przestrzeni (platforma Emb3d), ułatwiają pracę archeologom i etnografom dzięki analizie, opracowaniu i przedstawianiu trójwymiarowych materiałów archeologicznych (aplikacja Musee) czy umożliwiają turystom oglądanie w 3D dawnego wyglądu zwiedzanych miejsc (aplikacja Pastguide).
Prezentacja zawodów przyszłości w branży IT, rola nowych technologii w różnych dziedzinach gospodarki oraz niezbędne na rynku pracy umiejętności cyfrowe i komunikacyjne – to główne zagadnienia poruszane na warsztatach „Zawodowe selfie" przeznaczonych dla młodzieży. Technopark Pomerania zaprasza nauczycieli i uczniów ostatnich klas gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych do zgłaszania chęci uczestniczenia w zajęciach.
Od Szczecina poprzez Wrocław, Warszawę, Toruń i Kielce - w eksperymentach i warsztatach Festiwalu Naukowego E(x)plory może wziąć udział każdy, kogo interesuje wirtualna rzeczywistość, poszukiwanie życia na innych planetach, mechanika, robotyka, dietetyka... Pierwsze atrakcje ruszą w piątek (17 marca) w Technoparku Pomerania w Szczecinie.
Finansowanie biznesu, jego globalizacja czy umiejętności tworzenia startupów to wskaźniki przedsiębiorczości, w jakich województwo zachodniopomorskie osiąga wysokie wyniki na tle 10 europejskich regionów zaangażowanych w projekt iEER. Jego celem jest międzynarodowa współpraca na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w partnerskich regionach.