Dlaczego projekty i prace zespołów naukowych warto promować i jak to robić skutecznie? Czy popularne powiedzenie: „Jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz” dotyczy także naukowców? W jaki sposób promocja wyników badań naukowych może przełożyć się na ich komercjalizację? Na te i wiele innych pytań odpowiedzą prelegenci spotkania „Promocja nauki i technologii w Polsce i za granicą – jak sprzedawać żeby sprzedać?”, które odbędzie się 21 listopada o godz. 16.30 w Technoparku Pomerania.
Aż 80% polskich naukowców wskazuje, że reprezentowane przez nich instytucje naukowe przywiązują „dużą” lub „bardzo dużą” wagę do działań promocyjno-informacyjnych – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Partners. Te same badania wskazują jednak, że dziennikarze, urzędnicy i przedstawiciele instytucji zajmujących się promocją wynalazczości nie podzielają tego zdania – według nich naukowcy nie szukają kontaktu ze środowiskiem pozanaukowym, a promocję wyników swoich badań ograniczają najczęściej do publikacji artykułów w pismach naukowych, reklamy oferty edukacyjnej i wystąpień na tematycznych konferencjach.
Tymczasem rozpowszechnianie myśli naukowej jest równie ważne, jak sama praca badawcza. Tym bardziej, że społeczne zainteresowanie nauką jest bardzo duże - jej potencjał dostrzegają nie tylko komercyjne firmy i administracja publiczna, ale także ludzie na co dzień niezwiązani z nauką. Okazuje się, że w różnego rodzaju wydarzeniach naukowych kierowanych do społeczeństwa, takich jak np. noce naukowców, udział biorą tłumy.
Choć popularyzowanie technologii i wynalazków nie jest zadaniem łatwym, to z pewnością wykonalnym. O tym, jak skutecznie promować i sprzedawać osiągnięcia naukowe rozmawiać będą uczestnicy szkolenia pn. „Promocja nauki i technologii w Polsce i za granicą – jak sprzedawać żeby sprzedać?”, które odbędzie się 21 listopada o godz. 16.30 w Technoparku Pomerania.
Podczas spotkania Ilona Iłowiecka-Tańska - specjalistka z Centrum Naukowego Kopernik, autorka podręcznika „Promocja w nauce. Poradnik dobrych praktyk” – opowie o sposobach promowania nauki za pośrednictwem Internetu przy wykorzystaniu takich narzędzi jak m.in. blogi czy media społecznościowe. Z kolei Paweł Żebrowski z Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT przedstawi tajniki budowania oferty naukowej dla biznesu. Na zakończenie spotkania dr Piotr Borkowski z Akademii Morskiej w Szczecinie - wiceprezes spółki Sup4Nav komercjalizującej nawigacyjny system wspomagania decyzji – zaprezentuje uczestnikom ciekawy przykład promocji projektu naukowego, który zaowocował biznesowym wdrożeniem.
Organizatorami wydarzenia są Technopark Pomerania i Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT. Spotkanie odbywa się w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 2013 (Global Entrepreneurship Week), którego odchody w województwie zachodniopomorskim koordynuje Technopark. GEW to ogólnoświatowa inicjatywa, której celem jest promowanie przedsiębiorczości wśród młodzieży szkolnej i studentów. Przez jeden tydzień miliony młodych ludzi na całym świecie będą miały okazję uczestniczyć w szkoleniach i spotkaniach z przedsiębiorcami, którzy odnieśli biznesowy sukces.
Udział w spotkaniu jest bezpłatny, wymagana jest jednak wcześniejsza rejestracja online.
AGENDA
Godz. 16.30 - 16.45 |
Rejestracja |
Godz. 16.45 - 17.00 |
Powitanie organizatorów |
Godz. 17.00 - 18.00 |
Promocja nauki i technologii - skuteczna prezentacja i promocja projektu naukowego w sieci - Ilona Iłowiecka-Tańska, Centrum Nauki Kopernik |
Godz. 18.00 - 18.15 |
Przerwa kawowa |
Godz. 18.15 - 18.55 |
Budowa oferty technologicznej – jak tworzyć i gdzie szukać pomocy? - Paweł Żebrowski (RCIiTT) |
Godz. 18.55 - 19.15 |
Od pierwszego komunikatu prasowego do komercjalizacji – case study działań promocyjnych systemu NAVDEC – Piotr Borkowski, AM, Sup4Nav |
Godz. 19.15 - 19.40 |
Networking, poczęstunek |
Pobierz PDF
Organizatorzy