Technopark Pomerania jako partner biznesowy dołączył do partnerstwa w projekcie „Głusi w przestrzeni publicznej II". Projekt jest kontynuacją działań Oddziału Zachodniopomorskiego Polskiego Związku Głuchych i Urzędu Miasta Szczecin, których celem jest zwiększenie dostępu do informacji publicznej dla osób głuchych oraz wyposażenie pracowników wybranych służb publicznych i partnerów projektu w informacje dotyczące specyfiki komunikowania się z osobami niesłyszącymi i niedosłyszącymi.
Projekt zakłada między innymi przygotowanie oraz zamieszczenie w Internecie instrukcji w formie elektronicznej i filmowej dla osób z wadą słuchu, pokazujących jak efektywnie załatwić „swoją sprawę" w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie, w Zarządzie Budynków i Lokali Komunalnych oraz w Zarządzie Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie. Przygotowany zostanie internetowy przewodnik po tych instytucjach, jak również po Urzędzie Miasta Szczecin.
Przeprowadzone zostaną również szkolenia z zakresu specyfiki komunikowania się niesłyszących dla pracowników MOPR, ZBiLK, ZDiTM oraz Technoparku Pomerania. Szkolenia zakończone zostaną elearningiem i testem zrealizowanym w ramach projektu „Głusi w przestrzeni publicznej" finansowanego z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich w 2013 roku.
Dodatkowo partnerzy projektu przeprowadzą dla osób niesłyszących i niedosłyszących prezentacje związane z ich działalnością (np. świadczenia pieniężne, zasiłki — MOPR, przydział lokali mieszkalnych - ZBiLK, bilet elektroniczny, ulgi, gospodarcze zajęcie pasa drogowego — ZDiTM). 15 marca 2016 w Technoparku odbędzie się spotkanie, podczas którego głusi dowiedzą się o specyfice pracy w branży IT, przedsiębiorczości technologicznej i wsparciu dla przedsiębiorców oferowanym przez Technopark.
Warto podkreślić, że w ramach projektu autobusy i tramwaje ZDiTM, poruszające się po terenie Szczecina i sąsiadujących z miastem gmin zostaną wyposażone w materiały informujące o tym jak kierowca - motorniczy powinien postępować z Głuchym w sytuacji kryzysowej. Zbyt często zdarzają się sytuacje, w których Głusi nie są informowani o zmianach w kursowaniu pojazdów lub kiedy zagrożone jest ich życie; prowadzący pojazdy miejskie nie wiedzą jak się komunikować z osobą z wadą słuchu.
W ramach projektu specjaliści Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie zorganizują warsztaty dla Głuchych z zakresu przeciwdziałania przemocy, zostanie uruchomiony punkt konsultacyjny w Ośrodku Interwencji Kryzysowej z dyżurem tłumacza języka migowego.
Realizacja wszystkich działań w projekcie potrwa do końca 2016 roku i przyczyni się do zwiększenia samodzielności osób z wadą słuchu w wybranych przez projektodawcę instytucjach użyteczności publicznej. Natomiast pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Szczecinie, Zarządu Budynków i Lokali Komunalnych, Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie oraz Technoparku Pomerania będą lepiej przygotowani do rozmowy i kontaktu z osobami z wadą słuchu, dzięki czemu będą mogli lepiej wykonywać swoją pracę na rzecz niesłyszącego klienta.