Technopark Pomerania po raz trzeci gości finalistów konkursu walczących o 200 tys. euro.
W dniach od 2 do 7 września w Szczecinie pracowały zespoły z całej Polski uczestniczące w finałowej rywalizacji konkursu na najlepszy startup internetowy. Organizatorami wydarzenia są Spółka Red Sky, Polska Fundacja Przedsiębiorczości oraz Miasto Szczecin. Technopark Pomerania jest jego partnerem.
Tegoroczna, trzecia już edycja, ściągnęła do Szczecina siedem zespołów projektowych z całej Polski, rozwijających swoje pomysły na globalny biznes internetowy. W finale znalazły się różnorodne ciekawe projekty, którymi młodzi ludzie chcą podbić globalny rynek. Wśród nich znajdujemy takie koncepcje, jak: „Educadvisor" - platforma do tworzenia kursów on-line; „Hylostet" - serwis medyczny z funkcją internetowego „diagnozera", czyli samodzielna diagnoza przez internet. Uczestnicy rozwijają także pomysły związane w wykorzystaniem popularnych mediów społecznościowych, np. „Smarten" - aplikacja do tworzenia powiązań osób o podobnych preferencjach na podstawie danych zebranych z sieci czy też „Po Nosie" - portal łączący funkcjonalność zakupów grupowych i internetowego informatora rabatowego, albo też „Tagberry" - system zdalnego rozpoznawania klientów oraz produktów wraz z analizą zachowań konsumenckich. Zespół młodych przedsiębiorców z Krakowa przywiózł natomiast pomysł na „Nearbox" - mobilne oprogramowanie do komunikacji powiązanej z informacjami geolokalizacyjnymi. „Solpeo" z kolei pracuje nad platformą dla programistów gier, która wykorzystuje technologię html5 do budowania gier na przeglądarki internetowe.
W piątek, 7 września w siedzibie Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości odbywają się końcowe prezentacje zespołów. Wyniki rywalizacji o inwestycję w wysokości 200 tys. euro w ramach Funduszu Kapitału Zalążkowego Pomeranus Seed oraz w postaci globalnej kampanii reklamowej prowadzonej przez Spółkę Red Sky, zostaną ogłoszone przez organizatorów w kolejnym tygodniu. Wybrane projekty mogą liczyć na inwestycję prywatnych inwestorów Sieci Aniołów Biznesu Amber.Uczestnicy Global Startup Challenge (GSC), obok rywalizacji o nagrodę, otrzymali też wsparcie merytoryczne, biznesowe, a także wartościowe kontakty biznesowe w ramach mniej i bardziej formalnych spotkań. Jednym z mentorów, który spotykał się z uczestnikami był np. Krystian Stypuła - założyciel portalu home.pl.
Organizatorami konkursu Global Startup Challenge są:
Partnerem konkursu jest Technopark Pomerania - oferujący nowoczesną i rozbudowywaną infrastrukturę oraz programy wsparcia dla rozwoju biznesu ICT i innowacyjnych projektów; obecnie w Technoparku działa ok. 20 firm i instytucji z branży ICT w pierwszym inkubatorze biznesu (F1), a na koniec 2013 roku planowane jest otwarcie trzech nowych budynków (F2 i F3 - biurowce; F4 - centrum danych) wraz z programem ekspansji dla innowacyjnych firm ICT i nowych technologii.Konkurs wspiera również Miasto Szczecin.