pl gb
2012-10-22 10:07:00

Wojny i innowacje w IT na październikowym Netcampie

netcamp_1.jpg"Na światowym rynku jest miejsce może na 5 komputerów" - te słowa Thomasa J. Watsona z IBM z 1943 r. zacytował w swojej prezentacji Hubert Dyba, jeden z prelegentów październikowego spotkania Netcamp. Kolejne inspirujące spotkanie branży IT w Szczecinie udowodniło, jak wiele  jest jeszcze miejsca na innowacje.
Fundacja Netcamp już po raz drugi we współpracy z Technoparkiem Pomerania i firmą GOS Polska zaprosiła na inspirujące spotkanie pasjonatów nowych technologii, pt. "IT - wojny i innowacje" - konferencja ICT LAB-MARKET pod skrzydłami Netcampa, które odbyło się 18 października w Szczecinie.

Prezentacja Rafała Malujdy, radcy prawnego prowadzącego w Technoparku kancelarię specjalizującą się w prawie IT i własności intelektualnej, poświęcona była wojnom patentowym światowych gigantów IT. Jak udowadniał, "patent wars" nie sprzyjają rozwojowi innowacji i nie zawsze są korzystne dla firm, czasami wręcz blokują ich rozwój. Prezentacja wywołała duże zainteresowanie i dyskusję o patentowaniu oprogramowania, algorytmów i ochronie pomysłów w branży IT.
Marzena Zasińska-Igła z agencji LSJ wskazywała, jak ważne dla podnoszenia konkurencyjności firmy jest budowanie odpowiedniego wizerunku pracodawcy w sektorze IT. Jedną z metod budowania wizerunku pracodawcy, czyli employer brandingu, jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem poprzez organizację szkoleń czy też współpracę z uczelniami wyższymi w ramach kierunków zamawianych lub programów stażowych. Dzięki temu firmy mają lepszy dostęp do przyszłych pracowników i realny wpływ na rozwój ich kompetencji jeszcze podczas studiów. Tak ?wychowując" sobie potencjalnych pracowników można budować silną przewagę nad konkurencją.
Z kolei prezentacja Pawła Spychalskiego pokazywała, że wcale nie tak łatwo jest stworzyć kolejnego Googlea. Skomplikowane algorytmy, potrzebna moc obliczeniowa i mechanizmy wyszukiwania - to tylko niektóre z problemów poruszone przez prelegenta.

netcamp_2_2.jpgHubert Dyba z Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii opowiedział o strategicznym podejściu do innowacji. Przybliżył m.in. następcę Innowacyjnej Gospodarki - program Inteligentny Rozwój, który wejdzie w życie w 2014 roku jako jedno ze źródeł finansowania innowacji. Co zrobić, by zwiększyć swoje szanse na finansowanie przedsięwzięć z tego źródła? Kreować produkty oparte o faktyczne potrzeby przyszłych użytkowników. Jak podkreślał Dyba, wykorzystanie podejścia Outcome-Driven Innovation, tj. tworzenia innowacji ukierunkowanych na rezultaty  i rozwiązywanie problemów użytkowników jest sposobem na wyjście na pozycję lidera. Jego stosowanie pozwala tworzyć innowacje, które mają wysoki potencjał i zapełniają rynkowe nisze.

Spotkanie odbyło się w ramach projektu ICT Lab-Market, który wspiera współpracę nauki z biznesem. Kolejne, urodzinowe spotkanie  Netcamp odbędzie się 14 grudnia.

Deklaracja Dostępności

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies są niezbędne do prawidlowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny oznacza, że będą one umieszczane na Twoim urządzeniu końcowym. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszym Regulaminie w rozdziale Ochrona danych osobowych i polityka prywatności.