Prawie 50 bezpłatnych szkoleń, warsztatów i indywidualnych spotkań z zakresu przedsiębiorczości organizowanych przez 30 instytucji – w Szczecinie i regionie rusza Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Tematyka wydarzeń dotyczyć będzie m.in. zakładania i rozwijania własnej firmy, zarządzania przedsiębiorstwem, budowania marki, prowadzenia rozmów biznesowych czy skutecznego marketingu. Wszystkie spotkania odbywać się będą w dniach 14-20 listopada. Koordynatorem inicjatywy w regionie jest Technopark Pomerania.
Światowy Tydzień Przedsiębiorczości (Global Entrepreneurship Week) to największe na świecie święto przedsiębiorczości organizowane od 2008 roku - obecnie w 150 krajach. W tym roku wydarzenia w ramach ŚTP odbywać się będą pod hasłem „Przedsiębiorczość jest dobra”.
„To tydzień, podczas którego współpracujący z nami i naszymi partnerami eksperci, działający w różnych dziedzinach biznesu – także w dziedzinie nowoczesnych technologii - nieodpłatnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Do udziału w wydarzeniach zapraszamy wszystkich przedsiębiorców oraz osoby poszukujące nowych sposobów na rozwój firmy” – mówi Katarzyna Witkowska z Technoparku Pomerania.
Wszystkie wydarzenia odbywać się będą w dniach 14-20 listopada. Ich tematyka dotyczyć będzie najróżniejszych aspektów związanych z prowadzeniem biznesu – od zakładania firmy, przez pozyskiwanie finansowania i zarządzanie przedsiębiorstwem, po techniki negocjacyjne. Skutecznego prowadzenia rozmów i wykrywania kłamstw – umiejętności przydatnych w analizie biznesowej, kierowaniu projektami, zarządzaniu zespołami oraz w sprzedaży i negocjacjach - będzie można nauczyć się od Piotra Sudnika, byłego oficera Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Kandydaci na przedsiębiorców będą mogli zapoznać się również z różnorodnymi metodami tworzenia produktów i usług, m.in. z metodologią Design Thinking - „Uczestnicy warsztatów dowiedzą się, w jaki sposób projektować nowe produkty i usługi, lub unowocześniać już istniejące, aby jak najlepiej dostosować je do potrzeb użytkowników. Będziemy w praktyce wykorzystywać metodologię bezpośrednio angażującą odbiorcę w proces tworzenia biznesowych rozwiązań” – wyjaśnia Paweł Żebrowski z Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT.
Poruszana będzie również tematyka związana z promowaniem produktów i usług, ich skuteczną sprzedażą, budowaniem wizerunku firmy oraz e-marketingiem. Podczas jednego ze spotkań w Technoparku Pomerania prelegentami będą: Barbara Stawarz - specjalistka z zakresu e-marketingu i komunikacji internetowej, autorka bestsellerowych książek o content marketingu, która współpracowała m.in. z Allegro, ING Bankiem Śląskim czy Hestią - oraz znany mówca i trener Kamil Kozieł, założyciel IT School oraz Prezart, a także współwłaściciel Stand-up Polska - „Barbara Stawarz opowie o tym, jak skutecznie komunikować się z klientem i jakie działania e-marketingowe najlepiej sprawdzają się w małych firmach, natomiast Kamil Kozieł będzie mówił o tym, jak opowiadać o swoich pomysłach, aby zostać wysłuchanym i zainspirować innych do działania” - wskazuje Magdalena Krawczak z Technoparku Pomerania.
W programie ŚTP znalazło się łącznie prawie 50 wydarzeń, których organizatorami są uczelnie i organizacje studenckie, instytucje wspierające biznes, organizacje branżowe oraz prywatne firmy. „Organizacja tygodnia przedsiębiorczości na tak dużą skalę nie byłaby możliwa bez zaangażowania naszych partnerów. Jako regionalny koordynator bardzo dziękujemy wszystkim organizacjom za entuzjazm i współpracę przy tej inicjatywie” – dodaje Katarzyna Witkowska.
Patronaty honorowe nad Światowym Tygodniem Przedsiębiorczości objęli Prezydent Miasta Szczecina oraz Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego. Program wydarzeń dostępny jest na stronie www.gew.szczecin.pl.