Ponad 2000 osób wzięło udział w tegorocznych obchodach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Szczecinie i regionie! Bezpłatne szkolenia, warsztaty i indywidualne konsultacje pozwoliły uczestnikom zwiększyć wiedzę z zakresu przedsiębiorczości, pobudzić kreatywność, rozwinąć umiejętność pracy w zespole oraz stworzyć kilka nowych projektów biznesowych. Koordynatorem inicjatywy był Technopark Pomerania.
7 dni, 30 partnerów, ponad 50 wydarzeń i ponad 2000 uczestników – tak w liczbach można podsumować regionalne obchody Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, międzynarodowej inicjatywy promującej i wspierającej przedsiębiorczość. Uczestnicy tegorocznych spotkań zdobywali wiedzę m.in. o zakładaniu i rozwijaniu własnej firmy, zarządzaniu przedsiębiorstwem, budowaniu marki, projektowaniu, prowadzeniu rozmów biznesowych czy skutecznym marketingu.
Prawie 200 osób uczestniczyło w wydarzeniach zorganizowanych przez Technopark Pomerania. Podczas jednego z nich poruszano tematykę związaną z content marketingiem, czyli marketingiem treści. „Content marketing to przede wszystkim tworzenie treści w celu prowadzenia dialogu z konsumentami, to skupienie się na konsumentach i ich potrzebach. Tylko 28% konsumentów uważa reklamę za dopasowaną do swoich potrzeb” – wskazywała Barbara Stawarz, specjalistka z zakresu e-marketingu i komunikacji internetowej, autorka bestsellerowych książek o content marketingu, która współpracowała m.in. z Allegro, ING Bankiem Śląskim czy Hestią. „Podczas spotkania zdobyłam nową wiedzę, którą na pewno wykorzystam w swojej pracy” – mówi Małgorzata Romanowicz, uczestniczka spotkania.
Tłumy zainteresowanych modą i projektowaniem pojawiły się także na różnorodnych warsztatach zorganizowanych przez Centrum Przemysłów Kreatywnych, podczas których można było poznać tajniki projektowania biżuterii, butów, nadruków na koszulkach czy white fashion - kreacji z białych materiałów. „Mieszkańcy Szczecina byli bardzo zainteresowani tymi warsztatami, zapełniliśmy wszystkie miejsca. Naszym celem było pokazanie, że projektowanie to nie tylko zabawa, ale też proces koncepcyjny wymagający wiele pracy” – wyjaśnia Marika Skubiszewska z CPK. W ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości CPK zorganizowało także śniadanie biznesowe, na którym projektanci z Akademii Sztuki oraz przedstawiciele biznesów związanych z modą rozmawiali o miejscu Szczecina na mapie mody, a także spotkanie z Dorotą Kempko, założycielką firmy Animal Kingdom, która opowiadała o rozwijaniu biznesu w przemysłach kreatywnych.
Dużym zainteresowaniem cieszyło się także spotkanie dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych zorganizowane w Gryficach przez tamtejszy oddział Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu. Oprócz prelekcji dotyczących wyboru ścieżki zawodowej czy rozwijania kreatywności, dla młodzieży przygotowano także grę symulującą prowadzenie firmy King size – „To nasza autorska gra, w której uczestnicy są dzieleni na grupy rywalizujące ze sobą w sprzedaży krasnali. Bardzo spodobała się uczniom, zagrało w nią ponad 100 osób” – mówi Justyna Osuch z ZSB.
Nowe projekty biznesowe powstały w ramach Hackathonu Ultra Innovation zorganizowanego przez firmę home.pl, podczas którego 8 zespołów przy wsparciu mentorów przez 24 godziny pracowało nad pomysłami na biznes w dziedzinie IT. Tegorocznej inicjatywie przyświecało hasło „Ja w sieci, czyli moja tożsamość w Internecie”. „W ciągu doby zespoły musiały wykreować pomysł, stworzyć model biznesowy, przygotować prezentację i przedstawić swój projekt” – wskazuje Nina Pankiewicz z home.pl. Zwycięzcą hakathonu został zespół Mobile Applications Developers, który opracował pomysł na nowatorską aplikację chroniącą użytkowników Internetu przed nieświadomym upublicznianiem swoich danych osobowych – „Aplikacja rozpoznaje, kiedy użytkownik chce wysyłać wrażliwe dane, np. swój numer pesel, i informuje go o tym za pomocą wyskakującego okienka dialogu, pytając, czy jest pewny, że chce takie dane udostępnić” – wyjaśnia Bartosz Kozajda, członek zwycięskiego zespołu. Oprócz nagrody głównej projekt otrzymał również nagrodę w postaci inkubacji w Technoparku Pomerania – „Jesteśmy studentami informatyki, biznes nie jest naszą główną domeną. W pracy nad aplikacją podczas hackathonu bardzo pomogli nam mentorzy, pokazali inne, biznesowe spojrzenie na nasz pomysł. Mamy nadzieję, że przy wsparciu specjalistów z Technoparku uda nam się dalej ten projekt rozwijać” – dodaje Bartosz Kozajda.