Platforma Wedding.pl ułatwiająca organizację ślubu i wesela pozyskała kolejne 3 mln zł finansowania od aniołów biznesu i funduszu Protos VC. Łącznie zainwestowano w nią już 7 mln zł. Twórcą serwisu jest firma Wedding Day Media, która rozwija swój biznes w Technoparku Pomerania.
Środki z inwestycji zostaną przeznaczone na wzmocnienie zespołu oraz rozbudowę platformy, w tym przede wszystkim na wdrożenie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. - Chcemy, aby Wedding.pl stał się czymś w rodzaju wirtualnej konsultantki ślubnej, która, analizując indywidualne gusta i preferencje narzeczonych, poprowadzi ich przez cały proces planowania ślubu - pomoże znaleźć idealny czas i miejsce uroczystości, zaproponuje odpowiednich usługodawców czy przypomni o zaległych formalnościach. Wykorzystanie mechanizmów samouczących pozwoli na znacznie większą personalizację doświadczeń naszych użytkowniczek – mówi Paweł Sala, założyciel i szef platformy Wedding.pl.
W serwisie rejestruje się już blisko 80% wszystkich korzystających z Internetu przyszłych
panien młodych, które za jego pośrednictwem mogą nie tylko znaleźć wymarzoną suknię w salonach ślubnych z całej Polski, ale także wybrać salę weselną i zaplanować usadzenie gości czy zapoznać się z ofertami m.in. jubilerów, fotografów, zespołów muzycznych i producentów dekoracji. Z kolei dla profesjonalistów z branży ślubnej platforma stanowi skuteczne narzędzie pozyskiwania nowych klientów.
Bardzo szybki rozwój serwisu przyciągnął inwestorów. Większość środków z obecnej rundy finansowania pochodzi od aniołów biznesu, część została wniesiona przez kluczowych pracowników spółki, resztę zapewnił dotychczasowy inwestor, Fundusz Protos VC. - Najważniejszym kryterium przy wyborze partnerów do inwestycji była kwestia wnoszonej wiedzy. Grupa aniołów, która zebrała się wokół projektu, to światowej klasy eksperci, których doświadczenia będą nieocenione w dalszym rozwoju serwisu - wskazuje Kamil Kopka, prezes zarządu Wedding.pl.
Wedding.pl to spółka z ogromnym potencjałem, której wzrost wynosi obecnie 100% z miesiąca na miesiąc. - W samej tylko Polsce co roku organizuje się blisko 200 tysięcy wesel, z czego każde kosztuje średnio ok. 35 tysięcy złotych. Dodajmy do tego wydatki poboczne - takie jak choćby podróż poślubna czy zabiegi upiększające - i możemy mówić o adresowalnym rynku wielkości kilkunastu miliardów złotych, co pozwala już na stworzenie bardzo wartościowej spółki - wyjaśnia Tomasz Kraus, jeden z inwestorów, współzałożyciel i dyrektor generalny Joymile.com, wcześniej współzałożyciel i dyrektor technologiczny Brainly.com.
Pomysłodawcą serwisu jest szczecinian Paweł Sala, który początkowo rozwijał go ze swoim wspólnikiem - Adamem Kowalczykiem. W tym roku siedzibę główną firmy przeniesiono do Warszawy, natomiast w szczecińskim oddziale w Technoparku Pomerania pozostał 10-osobowy zespół odpowiedzialny za technologiczne udoskonalanie platformy.