PRZETARG [wykonanie remontu i przebudowę budynku]
Przetarg dotyczy wykonania remontu i przebudowę budynku na Szczeciński Park Naukowo - Technologiczny przy ul.Niemierzyńskiej 17a w Szczecinie, działki nr 3/5, 3/7 i 18 z obrębu nr 1002 Śródmieście. Numer ogłoszenia: 84219 - 2009, data zamieszczenia: 29.05.2009.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny sp. z o.o., ul. Kolumba 86/89, 70-035 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4892050, faks 091 4336053.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remont i przebudowa budynku na Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny przy ul. Niemierzyńskiej 17a w Szczecinie, działki nr 3/5, 3/7 i 18 z obrębu nr 1002 Śródmieście.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlano - instalacyjnych na zadaniu inwestycyjnym: Remont i przebudowa budynku na Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny przy ul. Niemierzyńskiej 17a w Szczecinie, działki nr 3/5, 3/7 i 18 z obrębu nr 1002 Śródmieście - które realizowane będzie wg warunków FIDIC. Teren inwestycji znajduje się w Szczecinie przy ul. Niemierzyńskiej 17A na działce gruntowej nr 3/5 obręb 1002 Śródmieście Na działce znajduje się budynek byłej szkoły zawodowej z początków XX wieku oraz budynek pomocniczy (objęty osobnym opracowaniem). Obiekt wpisany jest do Rejestru Zabytków województwa zachodniopomorskiego pod nr rej.3, nr dec.: DZ-4200/6/O/98/99 z dnia 19 maja 1999 r. Remont i adaptacja budynku po zlikwidowanej szkole zawodowej ma na celu dostosowanie obiektu do potrzeb Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego sp. z o.o., realizującej ustawowe zadania samorządu terytorialnego w zakresie przeciwdziałania bezrobociu, wspierania przedsiębiorczości i rozwoju miasta i regionu. Po planowanym remoncie, pomieszczenia obiektu przeznaczone będą na cele administracyjne SPNT sp. z o.o. oraz cele działalności statutowej Spółki, w tym inkubator przedsiębiorczości. Obiekt wyposażony zostanie w windę i rampę umożliwiające dostęp osobom niepełnosprawnym. Ponadto wyposażenie techniczne budynku stanowić będzie sieć telefoniczna i internetowa, pomieszczenia sanitarne i socjalne oraz klimatyzowane pomieszczenia konferencyjno-szkoleniowe.
II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.21.46.00-6.
II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 220.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium:
- 1. Wadium należy wnieść w wysokości 50 000 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy 00/100 złotych).
- 2. Wadium może być wnoszone w:
- 1) w pieniądzu - przelewem na konto depozytowe Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego Sp. z o.o. - ING Bank Śląski O/Szczecin Nr konta: 04 1050 1559 1000 0022 6866 1788
- 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
- 3) gwarancjach bankowych;
- 4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
- 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
- 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach.
- 4. Szczegółowe zasady wnoszenia i zatrzymania wadium określa Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
- 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
- 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
- 5) spełniają następujące warunki dodatkowe:
- a) dysponują lub będą dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe, wykształcenie oraz doświadczenie, gwarantujące właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia, jeżeli wykaże minimum po jednej osobie:
- a.1) do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej - kierownik budowy : Wymagane kwalifikacje: Wykształcenie wyższe budowlane, uprawnienia do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno- budowlanej - bez ograniczeń. Wymagane doświadczenie: Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy przy realizacji obiektów kubaturowych w tym minimum 2 lata doświadczenia przy kierowaniu robotami budowlanymi przy remoncie zabytków nieruchomych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 09.06.2004 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych ( Dz. U. Nr 150, poz. 1579).
- a. 2) do kierowania robotami w specjalności sanitarnej: Wymagane kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne w branży sanitarnej, uprawnienia budowlane w zakresie sieci, instalacji urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, wodociągowych, kanalizacyjnych i gazowych - bez ograniczeń, bądź odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - zgodnie z polskim Prawem Budowlanym, Wymagane doświadczenie zawodowe: Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego, w tym minimum 3 lata w kierowaniu robotami w zakresie sieci i instalacji sanitarnych jako kierownik budowy lub kierownik robót.
- a .3) Osoba do kierowania robotami w specjalności elektrycznej: Wymagane kwalifikacje: Wykształcenie wyższe techniczne w branży elektrycznej, uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych - bez ograniczeń lub odpowiadające im równoważne uprawnienia w tej specjalności, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów - zgodnie z polskim Prawem budowlanym. Wymagane doświadczenie zawodowe: Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w tym minimum 3-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami elektrycznymi jako kierownik budowy lub kierownik robót.
- a.4) osoba do kierowania robotami w specjalności elektronicznej, (komputerowe systemy sterowania, sieci komputerowe i teleinformatyczne). Wymagane kwalifikacje: Wyższe wykształcenie techniczne - elektroniczne. Wymagane doświadczenie zawodowe: Minimum 5 lat doświadczenia w zakresie realizacji lub eksploatacji elektronicznych, komputerowych systemów sterowania oraz sieci komputerowych. Osoby wymienione w punkcie 5) a.1) - a.3) muszą przynależeć do właściwej izby samorządu zawodowego. Zamawiający dopuszcza łączenie wyżej opisanych specjalności, jeżeli którakolwiek z przewidzianych do realizacji zamówienia osób posiada łącznie wymagane przez zamawiającego kwalifikacje.
- b) wykonali minimum 2 prace podobne do objętych przedmiotem zamówienia. Za pracę podobną Zamawiający uzna remont obiektu użyteczności publicznej, o powierzchni całkowitej minimum 1000m2, obejmujący roboty branży budowlano-konstrukcyjnej, instalacyjnej (sanitarnej i elektrycznej), teletechnicznej, o wartości robót nie mniejszej niż 2 mln złotych netto.
- c) posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie niższej niż 500.000 zł.
- d) są ubezpieczeni od dpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż 1.000.000 zł Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
- a) dysponują lub będą dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi odpowiednie kwalifikacje zawodowe, wykształcenie oraz doświadczenie, gwarantujące właściwe wykonanie przedmiotu zamówienia, jeżeli wykaże minimum po jednej osobie:
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:Każdy z Wykonawców ma obowiązek złożyć następujące oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu:
- 1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru, stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
- 2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca musi złożyć oddzielne zaświadczenia dla każdego ze wspólników oraz oddzielne na spółkę.
- 3) Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. zaświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca musi złożyć oddzielne zaświadczenia dla każdego ze wspólników oraz oddzielne na spółkę.
- 4) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4) - 8) ustawy PZP - wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku oferty wspólnej ww. informację składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca musi złożyć oddzielne zaświadczenia dla każdego ze wspólników oraz oddzielne na spółkę.
- 5) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust 1 pkt 9) ustawy PZP - wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca musi złożyć oddzielne zaświadczenia dla każdego ze wspólników oraz oddzielne na spółkę.
- 6) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności), wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. W przypadku składania oferty przez spółkę cywilną Wykonawca musi złożyć oddzielne zaświadczenia dla każdego ze wspólników oraz oddzielne na spółkę.
- 7) Wykaz osób i podmiotów do wykonania zamówienia, którymi Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował wraz z danymi na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia wraz z podaniem dokładnych dat zatrudnienia (t.j.: dzień miesiąc, rok), nazw wykonywanych zadań, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składają jeden wspólny wykaz osób i podmiotów.
- 8) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia jeżeli w wykazie, którym mowa w ppkt 7), Wykonawca wykazał osoby, którymi będzie dysponował.
- 9) Dokumenty stwierdzające, że osoby, o których mowa w ppkt 7)posiadają wymagane uprawnienia, których mowa w rozdz. V SIWZ pkt 1 ppkt 5) lit a) a.1-a.3 oraz aktualne zaświadczenie o przynależności tych osób do właściwej izby samorządu zawodowego, aktualne na dzień składania ofert.
- 10) Wykaz wykonanych prac podobnych, zrealizowanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem opisu wykonanych prac, w tym powierzchni obiektów, miejsca wykonania, podmiotu zlecającego oraz wartości i daty odbioru - według wzoru, stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej SIWZ oraz dokumenty - np. referencje - potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie. W przypadku składania oferty wspólnej Wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz.
- 11) Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w którym Wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy (jednoznaczny zapis o wysokości środków, jakimi rzeczywiście dysponuje Wykonawca w ramach linii kredytowej), wystawiona nie wcześniej niż 3 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W przypadku składania oferty wspólnej ww. informację banku składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną.
- 12) Polisa a w przypadku jej braku inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1.000.000 zł. W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokumenty składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną. 3. Ponadto Wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty:
- 1) Ofertę cenową zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 SIWZ - załącznik nr 1; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument
- 2) Odpowiednie pełnomocnictwa; Tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 SIWZ lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 SIWZ)
- 3) Oświadczenie według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ wskazujące cześć zamówienia, której wykonanie Wykonawca powierzy Podwykonawcom (jeżeli wykonawca przewiduje udział Podwykonawców); W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument.
- 4) Tabelę Elementów Rozliczeniowych, stanowiącą załącznik nr 6 do niniejszej siwz, wypełnioną przez Wykonawcę W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden dokument 4. Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt 2 niniejszego rozdziału, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli dokumenty, o których mowa w pkt 2 niniejszego rozdziału, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich uzupełnienia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo termin składania ofert. 5. W przypadku załączenia do oferty innych dokumentów niż wymagane przez Zamawiającego (np. materiałów reklamowych i informacyjnych) zaleca się aby stanowiły one odrębną część, nie złączoną z ofertą w sposób trwały. Dokumenty takie nie będą podlegały ocenie przez Zamawiającego.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1. Cena - 90
- 2. Termin wykonania zamówienia - 10
IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1)Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:www.spnt.pl.
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny Sp. z o.o. 70-035 Szczecin, ul. Kolumba 86-89.
IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.06.2009 godzina 10:30, miejsce: Ofertę należy złożyć w siedzibie Szczecińskiego Parku Naukowo-Technologicznego sp. z o.o. w Szczecinie, ul. Kolumba 86/89, pok. nr 1 - sekretariat.
IV.3.5) Termin związania ofertą:okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
- Ogłoszenie o przetargu - 94,57 KB
- SIWZ - 164,36 KB
- Załącznik nr 1 Oferta cenowa - 62,14 KB
- Załącznik nr 1a Dane kontraktowe - 83,41 KB
- Załącznik nr 2 Oświadczenie - 52,64 KB
- Załącznik nr 3 Wykaz osób i podmiotów przewidzianych do wykonania zamówienia - 57,64 KB
- Załącznik nr 4 Wykaz prac podobnych - 53,25 KB
- Załącznik nr 5 Formularz aktu umowy - 111,73 KB
- Załącznik nr 5a Warunki ogólne i szczególne Kontraktu - 237,76 KB
- Załącznik nr 6 Tabela Elementów Rozliczeniowych - 476,68 KB
- Załącznik nr 7a Przedmiar robót – branża budowlana - 488,20 KB
- Załącznik nr 7b Przedmiar robót – branża sanitarna - 128,87 KB
- Załącznik nr 7c Przedmiar robót – branża elektryczna - 79,62 KB
- Załącznik nr 7d Przedmiar robót – branża teletechniczna - 191,54 KB
- Załącznik nr 8a Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – branża budowlana - 762,29 KB
- Załącznik nr 8b Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – branża sanitarna - 2 377,05 KB
- Załącznik nr 8c Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – branża elektryczna - 69,97 KB
- Załącznik nr 8d Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót – branża teletechniczna - 312,79 KB
- Załącznik nr 9a Projekt budowlano-wykonawczy (architektura, konstrukcja, instalacja sanitarna, instalacja elektryczna) - 47 647,03 KB
- Załącznik nr 9b Dokumentacja Projektowa (instalacja teletechniczna, gaszenie serwerowni, oddymianie klatek schodowych) - 6 983,50 KB
- Odpowiedzi na pytania zestaw nr 1 (15.06.2009) - 157,33 KB
- Modyfikacja nr 1 SIWZ (15.06.2009) - 38,43 KB
- Odpowiedzi na pytania zestaw nr 2 (17.06.2009) - 56,74 KB
- Modyfikacja nr 2 SIWZ (17.06.2009) - 41,61 KB
- Odpowiedzi na pytania zestaw nr 3 (19.06.2009) - 87,07 KB
- Modyfikacja nr 3 SIWZ (19.06.2009) - 48,76 KB
- Odpowiedzi na pytania zestaw nr 4 (22.06.2009) - 71,30 KB
- Odpowiedzi na pytania zestaw nr 5 (23.06.2009) - 57,21 KB
- Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty - 58,85 KB
- Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - 32,00 KB