Aż 87% młodych firm korzystających ze wsparcia inkubatorów przedsiębiorczości utrzymuje się na rynku – wynika z danych stowarzyszenia NBIA. W przypadku szczecińskich firm IT, które w 2010 roku rozpoczęły działalność w inkubatorze Technoparku Pomerania, odsetek ten sięga aż 91%. Młodzi przedsiębiorcy w coraz większym stopniu doceniają wartość dodaną, jaką daje korzystanie z biznesowego wsparcia. W odpowiedzi na ich potrzeby w szczecińskim Technoparku ruszył drugi nabór projektów IT do programu inkubacji.
Na wielu stronach internetowych trafiamy na komunikaty dot. stosowania plików cookies (ang. ciasteczka). Na pytania o obowiązki, jakie mają w związku z tym przedsiębiorcy, odpowiada Rafał Malujda, radca prawny prowadzący kancelarię w Technoparku Pomerania w Szczecinie, specjalizującą się m.in. w prawie własności intelektualnej
Rozmowa z Katarzyną Witkowską z Technoparku Pomerania, Joanną Niemcewicz z Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT oraz Agnieszką Dybą z GOS Polska.
Strony internetowe są współcześnie niemal najważniejszymi wizytówkami firm, często stanowią miejsce pierwszego „spotkania” klienta z przedsiębiorstwem. Dlatego przy tworzeniu serwisów www warto zwrócić uwagę na najnowsze trendy, umożliwiające jak najlepsze wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów.
W 2014 roku liczba odbiorców mobilnego internetu ma przewyższyć liczbę internautów korzystających z łącz stacjonarnych. Według raportu "Internet trends", liczba użytkowników smartfonów wzrosła z 11 % w 2011 roku do 27% w 2012.
Innowacyjny pomysł, kreatywność, dobry zespół i determinacja w dążeniu do celu – to podstawowe czynniki biznesowego sukcesu. Równie ważne są pieniądze, ale te można zdobyć nawet pomimo trudności – wystarczy nie poddawać się przy pierwszym, drugim czy nawet trzecim niepowodzeniu. Okazuje się także, że w pozyskiwaniu finansowania na rozwijanie projektów biznesowych pomocna może być promocja w mediach.
NAUKOWCY już na etapie prowadzenia badań powinni myśleć 0 tym, jak ich efekty przedstawić zrozumiale innym i sprzedać. I choć popularyzowanie technologii i wynalazków nie jest zadaniem łatwym, to z pewnością wykonalnym.
Naukowcy już na etapie prowadzenia badań naukowych powinni myśleć o tym, jak ich efekty przedstawić innym w zrozumiały sposób i sprzedać. Rozpowszechnianie myśli naukowej jest bowiem równie ważne, jak sama praca badawcza. Tym bardziej, że społeczne zainteresowanie nauką jest bardzo duże. I choć popularyzowanie technologii i wynalazków nie jest zadaniem łatwym, to z pewnością wykonalnym.