II. Przegląd najnowszych zmian legislacyjnych w zakresie e-administracji
Opracował: Rafał Malujda
- Na podstawie rozporządzenia z dnia 11 stycznia 2013r. (Dz.U. z dnia 21.01.2013r., poz. 98) zmieniającego rozporządzenie w sprawie określenia rodzajów deklaracji, które mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej, dodano dwie nowe kategorie dokumentów, które mogą być składane w formie elektronicznej:
- zawiadomienie o skorygowaniu podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego (VAT–ZD),
- deklaracja dla podatku akcyzowego od suszu tytoniowego (AKC–ST/AKC–STn).
Rozporządzenie weszło w życie 28 stycznia 2013r.
- W rozporządzeniu z dnia 31 stycznia 2013r. (Dz.U. z dnia 13.02.2013r., poz. 203) Minister Finansów określił, iż za pomocą środków komunikacji elektronicznej mogą być składane następujące zgłoszenia:
- zgłoszenie identyfikacyjne/zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem lub płatnikiem (NIP-7),
- zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej będącej podatnikiem (ZAP-3),
- załącznik do zgłoszenia NIP-7 – informacja o rachunkach (NIP-B),
- załącznik do zgłoszenia NIP-7 – informacja o miejscach prowadzenia działalności (NIP-C).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2013 r.
- W Dzienniku Ustaw z dnia 25.02.2013r. (poz. 262) opublikowano obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 8 lutego 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o podpisie elektronicznym.
- W Dzienniku Ustaw z dnia 25.02.2013r. (poz. 264) zamieszczono Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 22 lutego 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie udzielania przez Władzę Wdrażającą Programy Europejskie pomocy finansowej na dostarczenie usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu na odcinku „ostatniej mili” w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007–2013.